WIOSNA TUŻ – TUŻ.

Nadchodzi wiosna, więc podnosimy głowy wysoko do słońca, ale… To, co znajduje się nisko na ziemi też potrzebuje swojej uwagi i troski. A zatem rozpoczynamy dwa tygodnie spotkania z wartością, która nazywa się TROSKA.

Troszczyć można się o wszystko – o rzeczy materialne, ale to te niematerialne potrzebują szczególnie naszej troski: domowi pupile, zwierzęta wokół nas, rośliny, ludzie.

Wiosna tuż-tuż, a to oznacza moc obserwacji przyrodniczych. Na zajęciach w minionym tygodniu dzieci:

  • nauczyły się dostrzegać i opisywać zmiany zachodzące w przyrodzie,
  • rozbudziły chęci do samodzielnej obserwacji świata i tego, co jest wokół nas,
  • poznały i nazwały oznaki wiosny,
  • rozwijały wrażliwość muzyczną, nasłuchując ptasich treli,
  • kształtowały umiejętność odczytywania symboli pogodowych,
  • zainteresowały się zjawiskami pogodowymi występującymi wiosną: grad, burza, opady śniegu,
  • określały liczby w zbiorze,
  • nabyły empatię w stosunku do zwierząt,
  • wzbogaciły wiedzę na temat ptaków (bociana),
  • naśladowały ruchem i głosem odgłosy świata przyrody,
  • nabyły poczucie wspólnoty ze światem przyrody,
  • poszerzyły wiadomości na temat warunków niezbędnych do rozwoju roślin,
  • tworzyły sytuacje sprzyjające aktywizowaniu myślenia podczas działań praktycznych (siania roślin),
  • bawiły się do piosenki „Przyszła do nas wiosna”, „Płynie, płynie woda…”

Zachęcamy do tego, by – jeśli w rodzinie znajduje się jakieś zwierzątko – dzieci zajmowały się nim (czesały, czyściły miskę, uzupełniały wodę, karmę). A jeżeli nie ma takiej możliwości – można dziecku zapewnić dostęp do rośliny (np. w doniczce), omówić z nim, jak należy dbać, troszczyć się o nią.

Jeśli mają Państwo własny ogród, dobrze jest włączyć dzieci do prac ogrodowych, niech grabią, zbierają zeschłe gałązki. W ten sposób będą rozwijały w sobie poczucie wspólnoty oraz odpowiedzialność za przydzielone obowiązki.

W poniższym linku znajduje sie fotorealacja z ostnich dni